본문 바로가기
카테고리 없음

Speechless 가사 해석

by 열정 전파자 2024. 1. 7.
반응형

Here comes a wave meant to wash me away
나를 쓸어버리려는 파도가 오고 있네
A tide that is taking me under
나를 아래로 가라앉히려는 파도가

Swallowing sand, left with nothing to say
모래를 삼켜 아무말도 하지 못한채로
My voice drowned out in the thunder
내 목소리는 천둥에 묻혀버렸네

But I won't cry
하지만 난 울지 않을 거야.
And I won't start to crumble
그리고 무너지지도 않을거야.

Whenever they try
언제든지 그들이 나를
To shut me or cut me down
가두고 꺾어내리려 할때도

I won't be silenced
난 침묵하지 않을거야
You can't keep me quiet
넌 날 조용히 시킬 수 없어

Won't tremble when you try it
네가 애쓰더라도 나는 떨지 않아
All I know is I won't go speechless
내가 아는 건 오직 내가 침묵하지 않을 것 뿐

'Cause I'll breathe
왜냐면 나는 숨을 쉴테니까
When they try to suffocate me
그들이 나를 질식시킬 때 말야

Don't you underestimate me
감히 나를 우습게 보지 마

'Cause I know that I won't go speechless
나는 내가 침묵하지 않을걸 아니까

Written in stone
돌에 새겨진
Every rule, every word
모든 규칙들, 모든 말들
Centuries old and unbending
세기가 지나도 굽히지 않는

"Stay in your place"
"네 주제를 알아"
"Better seen and not heard"
"모습은 보여도 듣지 마"
But now that story is ending
하지만 그 이야기도 이제 끝나가네

'Cause I
그야 나는
I cannot start to crumble
난 무너질 수 없어

So come on and try
그러니 어디 와서 애써봐
Try to shut me and cut me down
날 닥치게 하고 꺾어내려봐

I won't be silenced
난 침묵하지 않아
You can't keep me quiet
넌 날 조용히 시킬 수 없어
Won't tremble when you try it
네가 그렇게 노력하더라도 무너지지 않아

All I know is I won't go
speechless, speechless
내가 아는 것은 오직 나는
침묵하지 않을 거란 거라고,
침묵하지 않아

Let the storm in
폭풍이 몰아치게 둬
I cannot be broken
난 부서질 수 없으니까
No, I won't live unspoken
아니, 나는 침묵한채로 살지 않을 거야

'Cause I know that I won't go speechless
난 내가 침묵하지 않을 걸 알아

Try to lock me in this cage
날 이 새장에 가두려고 어디 애써봐
I won't just lay me down and die
나는 그저 누워서 죽지 않을 테니까

I will take these broken wings
이 부서진 날개들을 가지고
And watch me burn across the sky
하늘로 타오르는 것을 바라보기나 해

Hear the echo saying:
저 메아리를 들어:
I won't be silenced
나는 침묵하지 않을거야

Though you wanna see me tremble
when you try it​
넌 내가 떠는 것을 보고 싶겠지만

All I know is I won't go speechless,
speechless
나는 그저 침묵하지 않을거야,
침묵하지 않아

'Cause I'll breathe
나는 숨쉴테니까
When they try to suffocate me
그들이 나를 질식시키려고 하더라도

Don't you underestimate me
감히 나를 업신여기지 마

'Cause I know that I won't go speechless
나는 내가 침묵하지 않을것을 아니까
All I know is I won't go speechless, speechless
내가 아는 것은 내가 침묵하지 않을 거라는 거니까
침묵하지 않아

반응형

댓글