콘텐츠 시장
[미디어] 2021년 8월 5주차 뉴스 클리핑
열정 전파자
2021. 8. 31. 21:00
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안녕하세요.
좋은 정보를 기록하고 공유하는 열정전파자 SC입니다.
미디어 관련 카테고리를 신설하였습니다. 앞으로 국 내외 미디어 관련 뉴스를 모아 공부도 하고 좋은 정보도 나누려고 합니다. 관심 있으신 분께서는 구독하시어 격주로 업데이트 되는 뉴스 기사를 보시어 미디어 시장에 어떤 변화가 나타나고 있는지 확인하시면 좋을 것 같습니다.
국내 미디어 뉴스
- 디즈니 상륙 전 韓 OTT 시장은 넷플릭스 천하, 300만 모은 웨이브·
- IPTV·OTT서 디즈니 영화 빠진다…일부 10% 가격인상
- 캐릭터 직접 파는 애니메이션사···비상 걸린 전통 완구기업
- 하이서울기업 인증 획득한 애니메이션 참 잘 만드는 기업 '㈜애니
- 애니메이션 '좀비덤 3', 투자 모집
- 멜론스테이션, 소리없이 강하다…1년만에 4천 스트리밍
- 세종텔레콤 자회사에어코드, 아랍에미리트 IPTV에 클라우드 UI
- [단독] 오피스텔·다세대주택 인터넷·IPTV 단체가입 금지된다
해외 미디어 뉴스
- '드래곤볼·원피스' 도에이애니메이션 사상 최고가에 팬주주도 환희
- 세가, '소닉 컬러즈 얼티밋' 애니메이션 2편 공개
- Ed Asner, the prolific actor known for his roles in Up and Elf, has died (Deadline)
- A new Disney animated short is inspired by the creator’s daily school trips (BBC News)
- TikTok had to ban the “milk crate challenge” for being too dangerous (Teen Vogue)
- The pandemic has been bad for a lot of people, but very good for online creators (Bloomberg)
- Apple has settled a lawsuit with app developers over pricing and commissions (Variety)
- Netflix may reach 2.6 million subscribers in Africa by the end of this year (The Hollywood Reporter)
- Fortnite ran a Martin Luther King Jr. tribute, and it was a disaster (The Daily Beast)
- Loneliness may be the real reason why kids don’t like school (The Atlantic)
- Unscripted TV has increasingly become a talent-led business, but what does that mean for formats? (TBI Vision)
- Hollywood movies are getting squeezed out in China, and that could change which films get made (Variety)
- If you’ve not been following along with the Jeopardy host drama, here’s why it matters (The Hollywood Reporter)
- TikTok is reportedly testing 10-minute videos (Tubefilter)
- BBC chief content officer’s wide-ranging Edinburgh talk dove into public broadcasting, freelancer issues and more (Variety)
- Roblox has turned kids into little video game developers, and there is growing concern that they’re being exploited (WIRED)
- After getting flack for lack of progress, Disney has revealed plans for its revamped Splash Mountain ride (Entertainment Weekly)
- Netflix is planning a three-hour virtual fan event with clips from many new shows and movies (CNET)
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